geestelijke-gezondheid

Nieuwe mensen leren kennen ? - Activiteiten, Blog & Chat voor 50-plussers. GRATIS lidmaatschap! Gewoonvriendschap.nl
Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Geestelijke gezondheid
Op zoek naar Geestelijke gezondheid? - Zoek Geestelijke gezondheid in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Geestelijke gezondheid, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Geestelijke-gezondheid > Forum > Algemeen > seroxat
  Dirk  51. Geplaatst op 07 oktober 2010 om 18:20 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:
Op 16 december 2004 om 08:23 schreef Dirk het volgende:
Seroxat heet nu geen Seroxat meer maar Paroxetine
Ik zelf heb goede ervaringen met dit middel en voel me een stuk beter er edoor.
En natuurlijk heeft hij ze bij werkingen
En de enigste bijwerking waar ik last van heb wat ook op de bij sluiter staat je kan niet klaar komen er door.
Voor de rest zou ik niet zo maare stoppen met Seroxat om dat je je dan erg duizelig ga voelen en erg licht in de hoofd dat zijn dan de afkick verschijnselingen
Seroxat moet je dan ook lagzaam afbouwen

hallo dirk ik heb un vraag aan jou jij zegt dat je niet klaar kan komen he door seroxat maar had jij de eerste weken dat je het slikte geen last van erextie problemen ik ondervind dit wel had jij dit ook ?? gaat dit over want als ik het niet slik heb ik geen erextie problemen graag antwoord een andere dirk ????

Ettaik  52. Geplaatst op 19 oktober 2010 om 02:48 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hoi Jose,
Ik gebruik seroxat nu bijna 10 jaar ivm depressie en paniekstoornis,in 1999 was ik erg depressief dat ik helemaal zelf niets kon doen en heel dag aan het huilen, voortdurend bezorgd , zonder mijn familie en sommigen vrienden kon ik het niet overleven, kortom een onbeschrijfbaar gevoel van angst , depressie en neerslachtigheid. Na een hel mand ging ik met mijn moeder naar een psychiater die schrijf me seroxat voor. Helaas eerste week daarna ging het nog met mij niet zo goed en ik beslist ermee te stoppen. Dat was een verkeerd weg ,mijn toestand was zo erg dat ik de dood als oplossing vond . Weer moest ik terug naar de psychiater die mij elke mand nieuw medicijnen voorschreef , de Namen ervan weet ik niet meer, maar ontzettende veel. Mijn toestand verbeterd maar niet naar behoren. in 2001 beslis ik zelf om ermee te gaan afbouwen en bleek dat het werkte. In 2003 toen ik aan het tv zat te kijken komt een programma dat over mensen die psychisch ziek zijn, een oorzaak die mij al klachten terugbracht ,ik voelde in mijn hoofde een diep opgeblazen gevoel,gelijk daarna alle oud klachten komen weer en snel terug. Echt een hel op aarde wat ik heb meegemaakt. ik zeg altijd dat een psychische ziekte veel erger dan maar een lichamelijk ziekte. ik begon zonder geen enkele aanleiding heel dag te huilen. Na enkele stappen ging ik weer naar de psychiatre , er word mij weer seroxat voorgeschreven maar dit keer met wat toelichting over hoe en wanneer deze werkt. Dat is een wonder , 3 dagen daarna voelde ik me veel betere, en vanaf toen nooit ermee gestopt ook ben ik niet van plan om hem te gaan afbouwen.
Groet.

Ettaik.

Reinjan  53. Geplaatst op 23 oktober 2010 om 11:17 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Beste forumleden,

Ik neem seroxat 20 zo'n 10 jaar tegen gegen.sngst stoornis. Probeerde 3 maal af te bouwen maar ging geheel fout. Ik vind het medicijn een uitkomst voor deze ziekte. De bijverschijnselen verdwijnen op den duur.Wel is het mogelijk of de juiste hoeveelheid te bepalen. Ik heb lang op 10-13 mg gezeten, wat voor mijn gewicht ( 72 kg) genoeg was. Vergeet niet dat dit een lichaams- eigen stof is en veel onschuldiger is dan andere medicijnen!
Reacties welkom.

Pandoras  54. Geplaatst op 29 november 2010 om 15:12 uur   quotenieuw berichtemailedit 

@!#$seroxat-gebruikers.hyves.nl/

Inez  55. Geplaatst op 09 juli 2011 om 20:17 uur   quotenieuw berichtemailedit 

hi,
Ik slik al meer dan 10 jaar op en af seroxat voor depressie eerst hielp het heel goed maar ik werd er manisch van ,kwam er toen pas achter dat ik bipolair ben.Het is heel belangrijk dit te weten als je met seroxat begint.De bijwerkingen verschillen ik werd er in het begin duizelig van maar dat ging na een tijdje weg,ook werd ik er dikker van,het ligt eraan hoe je gestel is.
Mijn zus slikt al jaren 40mg.en heeft geen bijwerkingen.
Ik hoop dat dit je een beetje helpt

groetjes Inez

Jolanda  56. Geplaatst op 31 januari 2012 om 10:58 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hoi allen,
Ik raad een ieder aan te stoppen met dit vergif wat jullie iedere dag naar binnen werken.
Het enige wat je ècht nodig hebt zijn natuurlijke produkten (geen chemische). Voornamelijk magnesium is een middel wat jullie zal helpen:

Het is erg belangrijk om voldoende van het mineraal magnesium binnen te krijgen. Magnesium is natuurlijk tranquilizer, of te wel een anti-stress middel. Bij een tekort aan magnesium kunnen psychische en lichamelijke klachten ontstaan waar de huisarts soms geen raad mee weet. Stress klachten, pijnlijke en stijve spieren, snel moe en chronische vermoeidheid en prikkelbaarheid. Het zijn zomaar wat klachten die op kunnen treden bij een te kort aan magnesium. Zoek het op oa via onderstaande link.

@!#$mens-en-gezondheid.infonu.nl/diversen/15526-klachten-bij-magnesium-tekort.html

Verder is vitamine D ook heel belangrijk. Zie onderstaande link.

@!#$@!#$vitamine-info.nl/nieuwsartikel/article/nieuw-onderzoek-depressie-door-teko
rt-aan-vitamine-d-19/

Ellen  57. Geplaatst op 13 februari 2012 om 12:54 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Jolanda deze boodschap is speciaal voor jou.

Ik zou je willen verzoeken om je ongefundeerde bericht te verwijderen.
Hij is niet alleen ongelofelijk dom, maar ook nog ,letterlijk levensgevaarlijk !
Er zijn mensen op dit forum die lijden aan een zware, pathologische depressie en die voelen zich echt niet beter door wat meer magnesium tot zich te nemen. Was het maar zo simpel !
Magnesiumgebrek kan de oorzaak zijn van een lichte depressie, maar er zijn zoveel oorzaken mogelijk. Dit is slechts één ervan.
Een zware depressie kan alleen verholpen wordem met een antidepressivum.
Ja,dat gif waarvan jij vindt dat mensen onmiddelijk moeten stopppen met het slikken ervan.
Dit gif heeft trouwens wel mijn leven gered, en dat bedoel ik letterlijk.
En ik ben echt niet de enige op deze site, dat weet ik zeker.

Dus nogmaals mijn verzoek. Wil je alsjeblieft je bericht verwijderen, want hij brengt misschien het leven van mensen in gevaar en dat kan toch niet je bedoeling zijn geweest of wel ?

Mensen die zelf nog nooit een depressie gehad hebben zouden sowieso niet mee mogen praten op deze site vind ik.

Marjaspaarg..  58. Geplaatst op 30 oktober 2017 om 13:04 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hai Allemaal,

ik zou willen vragen of iemand van jullie ook de ervaring heeft dat hij/zij door het slikken van Seroxat een opgefokt/agressief gevoel te krijgen?

En dan zodanig dat je heel weinig geduld hebt in bijvoorbeeld het verkeer,en dan agressief reageert.

Ook onrustig snachts,snel wakker,moeilijk inslapen etc.

alvast bedankt voor de moeite,

met vriendelijke groeten,
Marja Spaargaren

Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X