geestelijke-gezondheid

Nieuwe mensen leren kennen ? - Activiteiten, Blog & Chat voor 50-plussers. GRATIS lidmaatschap! Gewoonvriendschap.nl
Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Geestelijke gezondheid
Op zoek naar Geestelijke gezondheid? - Zoek Geestelijke gezondheid in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Geestelijke gezondheid, direct in beeld
 
Home
 
Nieuw bericht
 
Forum info
 
Zoeken
 
 Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Geestelijke-gezondheid > Forum > Algemeen > seroxat
  Kurt  41. Geplaatst op 31 januari 2009 om 23:07 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

Ikzelf gebruik seroxat sinds 2001.
Ondertussen heb ik een aantal pogingen ondernomen om er mee te stoppen.
Maar het gevoel van niet meekunnen met de maatschapij blijft terugkomen op de momenten dat ik er mee gestopt ben (al dan niet afgebouwd).
Ikzelf ben een persoon dat van nature te mager is in zijn gezicht. Met Seroxat ging dit over naar een normaal gezicht(niet te mager).
Dus op dat gebied kan ik er goed inkomen dat mensen aankomen met Seroxat.
Uiteinelijk neemt het ook wel het stressgevoel min of meer weg.
Op deze moment(nu) ben ik 5 weken gestopt met Seroxat. Ik heb me thuis opgesloten en heb een asociaal gevoel en ben ook weer te mager.
De makers van Seroxat zullen het graag horen. Ik moet er ook nog wel bij zeggen dat het inspiratiegehalte met of zonder een serieuze deuk heeft gekregen na verloop van tijd.
(Op deze moment ga ik ervan uit dat ik morgen weer zal beginnen met Seroxat)



  Rickerdt  42. Geplaatst op 01 februari 2009 om 22:38 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

hoi,

ik ben wegens persoonlijkheidsstoornis en chronishe depressie meer dan 10 jaar aan de seroxat geweest in combinatie met oxazepam.tegen deze klachten werkt seroxat prima , maar wel veel ongewenste bijwerkingen.
ik gebruikte 40mg per dag en nu na afbouwperiode al/pas 3 weken niks meer.ik heb het op eigen initiatief gedaan omdat mijn psychiater het een slecht idee vond.
de hele afbouw periode ging perfect maar sinds ik de laatste krummel heb genomen is het een hel.
ik ben de hele dag door licht/duizelig in mijn hoofd en heb electrische schokken en hoor/voel bonzende geluiden als ik mijn ogen beweeg.
ik slaap bijna niet en als ik slaap droom ik waanzinnig.hartkloppingen ik kan huilen om niks en voel me gewoon beroerd.
ik ben in 3 weken 3 kilo afgevallen waar ik dan wel weer blij mee ben omdat ik 15 kilo was aangekomen sinds de seroxat.
ik spreek uit ervaring als ik zeg dat de afkickverschijnselen van seroxat heviger zijn als bij menig harddrug.
maar ik blijf hopen dat het spoedig beter zal gaan.
aan een ieder die op het punt staat met seroxat te beginnen wil ik meegeven : vraag je arts of er een alternatief voor jou is .wat mij weer brengt op mijn vraag aan jullie : is er een alternatief voor seroxat ? dezelfde werking met minder bijwerkingen ??? ik wil dit graag weten omdat bij mij de kans erin zit dat ik toch weer iets moet gaan gebruiken vanwege mijn psychische stoornissen .sterkte aan iedereen die in hetzelfde schuitje zitten
groetjes rickerdt


  Marian  43. Geplaatst op 12 februari 2009 om 19:28 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

mijn vraag is heeft er iemand ervaring met het verhogen van 20 naar 40mg seroxat, hoe lang duurt het voor dat je iets kunt merken of het werkt.

bedankt marian

  Eric  44. Geplaatst op 17 april 2009 om 11:03 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

QUOTE:
Op 11 augustus 2003 om 23:56 schreef P het volgende:
hoi iedereen, ik gebruik seroxat nu bijna 2 jaar, heb daardoor veel veranderingen ondergaan, allemaal positief.
de droge mond heb ik ook geregeld, dat is goed op te lossen, maar het enige echte nadeel bij mij is, dat ik nauwelijks meer kan klaarkomen, en dit begint nu toch wel wat ondraaglijk te worden, mijn arts is van mening dat ik toch nog minimaal drie jaar doorga met seroxat.
heeft er iemand een oplossing of is er iemand die daar met mij over kan babbelen.
ik wil graag weten of er meer vrouwen met dit probleem rondlopen.
groetjes p



ik heb al jaren seroxat, maar heb sinds twee weken de dorsering moeten verdubbelen. Kan nu ook niet meer klaarkomen, hoop dat dit overgaat.

groetjes Eric

  Linda  45. Geplaatst op 17 april 2009 om 19:49 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

hoi,

Ik ben zelf ook aan het afbouwen, ging alleen te snel had 20mg per dag en dat 9 jaar lang. nu sta ik op de 20 mg per 4 dagen in 1 tablet. ik heb nu van de huisarts de suspenci gekregen van seroxat daar schijn je goed mee af te kunnen bouwen.. en ja ik heb ook last van de vervelende afkickverschijnselen. wil er echt vanaf maar het is wel moeilijk . oorsuizen elec.schokjes in hoofd. onwerkelijk en vreselijk moe. Ik ga door heb met het opbouwen echt over de grond gekropen van de bijwerkingen en vaak in de nacht dokter gebeld. dus deze periode kom ik ook door.als je pas aan de seroxat ben dan gaat er een wereld voor je open weg paniekstoornis. maar ik vond het na 9 jaar genoeg. ook ik heb nog wel last van paniekgevoelens die ik zelf met een helder gevoel op wil vangen en mee om leren gaan.IEDEREEN HEEL VEEL SUCCES.GROETJES VAN LINDA

  Amber  46. Geplaatst op 22 juni 2009 om 10:48 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

hoi

ben een jaar geleden begonnen met seroxat op advies van men dokter.
nu tijdens dit jaar ging alles goed maar hoe langer ik het nam merkte ik dat ik precies geen emoties meer had. zo is het een tijd gebleven opeens huilde ik heel de dagen door ik wist geen raad en afbouwen is geen oplossing dit lukte niet. dan heb ik beslist na 1 jaar seroxat definitief te stoppen zonder af te bouwen had net een nieuwe vriend die me ook wou steunen. Van de dokter mocht ik nog niet beginnen afbouwen.Ben nu 2 maand gestopt moet zeggen de eerste 3 weken waren een hel waar ik door ging .
flitsen in mijn hoofd nu zijn deze verminderd. Sinds deze week voel ik me ook terug vrij ongelukkig veel wenen en weet niet waarom heb er geen reden toe. Weet nu niet wat ik moet doen maar wil die troep zeker niet meer nemen.

groetjes

  Willy  47. Geplaatst op 27 januari 2010 om 21:31 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

niet slikken heb het jaren geslikt ikwilde na 2maanden al stoppen heb het wel 10 keer geprobeert maar de bijwerking was zo erg dat ik maar weer ben gaan gebruiken drink een glas wijn of iets anders je zult het uiteindelijk toch zelf moeten doen ik ervaar de bijwerking erger als waar het medicijn tegen helpen moet ben nu al 2weken aan het afbouwen dan voel je pas echt klote

  Willem  48. Geplaatst op 10 april 2010 om 14:22 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

goede midag met willem altyd moe als ik zit slaap ik al wie weet hier van mee te praten ik wil er graag van af maar hoe wie weet wat voelt uu zich aan ge sproken 035 6267826 willemnaruur@gmail.com goede midag ik hoor van uu

  Karin  49. Geplaatst op 09 september 2010 om 19:52 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 

Ik bouw seroxat af en heb om een vloeibare vorm gevraagd .Ik minder per 2 mg.en wacht tot de volgende stap tot ik me goed voel .Ik ben nu bij 12 mg.Ik wordt momenteel elke nacht om 6 uur wakker en kan daarna wel gelukkig weer verder slapen .Ik heb na gezocht welke natuurlijke stoffen je lichaam helpen om zelf weer seroxetine aan te maken .
Vit b complex hoge dosering .
selenium,magnesium
visolie en carnitine
noten,zaden, huttekase ,volorenproducten,ei,kwark,zilvervliesrijst ,linzen,kikkererwtendadels,vis.Het gaat erom dat prodcten die een hoog trypofaan of tyrosine gehalte hebben omgezet worden in seroxetine.Voor het slapen melk met honing en een sesamzaadkoekje werkt.Het wordt nl.goed opgenomen met iets zoetigs.Thee van citroenmelisse.
Beweging en zonlicht
Deze combi dempt ansten spanning ,vermoeidheid en depressieve gevoelens.

  Louise  50. Geplaatst op 07 oktober 2010 om 15:46 uur   quotenieuw berichtemailedit 

 


hallo,
ik slik al 5 jaar seroxat vanwege hypochondrie en angst.
mentaal gezien maakt het je een stuk sterker en weerbaarder zodat je wel kan functioneren.
heb wel flink last van bijwerkingen.
snachts flink zweten, hoofdpijn, moe.
lees dat veel mensen aankomen, dat geldt voor mij niet.
eerlijk gezegd denk ik dat dat eerder veroorzaakt wordt door troost eten omdat je niet goed in je vel zit. Je merkt wel dat je meer trek krijgt. Misschien is het dan eerder een zaak van wat discipline.
ieder lijf reageert weer anders, denk ik.
een hele vervelende bijwerking is minder speeksel aanmaak, waardoor gaatjes in je gebit toenemen. Mijn gebit is sterk achteruit gegaan..
Ben nu aan het afbouwen.
Mijn levensomstandigheden zijn zodanig veranderd dat ik veel positiever in het leven sta en daarom wil ik zien hoe ik nu zonder antidepressiva functioneer.
Die dingen ben ik wel gaan aanpakken toen ik seroxat ging slikken, want daarvoor blokkeerde de angst mij. Het is een goed hulpmiddel

Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X