geestelijke-gezondheid

Nieuwe mensen leren kennen ? - Activiteiten, Blog & Chat voor 50-plussers. GRATIS lidmaatschap! Gewoonvriendschap.nl
Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Geestelijke gezondheid
Op zoek naar Geestelijke gezondheid? - Zoek Geestelijke gezondheid in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Geestelijke gezondheid, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Geestelijke-gezondheid > Forum > Algemeen > seroxat
  Poleon  31. Geplaatst op 15 juni 2007 om 21:10 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Ben nu al twee uur aan het lezen op forums over seroxat. Mijn conclusie is daaruit dat er veel meer negatieve commentaar komt van mensen die het medicijn al jaren nemen. Het besluit daaruit is niet erg positief zou je denken...

Ik ben zelf begonnen omdat ik in een zeer langdurige neerslachtige periode zat. Op aanraden van mijn dokter die vertelde dat dit geen anti depressiva was en ik een stof tekort kwam in de hersenen en door het nemen van dit pilletje zou mijn leven veel gemmakelijker moeten lopen.

En dat was ook zo! Was een totaal ander persoon geworden in zeer korte tijd. Sociaal, assertief, inspiratie, zelfzekerheid en echt leidersfiguur waar mensen naar op keken.
Mijn vrienden daarentegen die snapte er niets van dus die dachten dat het wel heel slecht met me moest gaan aangezien ik zo "anders" deed.

Maar voor mezelf ging echt alles er op vooruit. Je merkt wel dat er altijd mensen zijn die problemen hebben met je ego. Maar toch beter zo dan je overal en altijd in alles wegcijferen.

Nu ben ik 3 maanden gestopt na 6 maand gebruik. Ging allemaal zonder problemen zelf vlotjes zeer gelukkig in 1 week gestopt.
Morgen ben ik 6 maand samen met mijn nieuwe vriendin en ik ben de laatste weken terug neerslachtig, gesloten en heb een heel laag zelfbeeld.
Het ergste van al is dat ik zo goed als geen lust meer heb in deze relatie met als gevolg ik zeer veel twijfel heb in het slagen van een relatie met iemand met een tamelijk groot libido.

En ik die altijd dacht een te hoog libido te hebben.

Word het weer seroxat met een goed gevoel en zin in seks of niet? Wat een paradoxaal medicijn!

Help!

ps: sterkte aan alle anderen

Peter  32. Geplaatst op 22 juni 2007 om 11:02 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Slikte al 16 jaar seroxat - tegen gegeneraliseerde angststoornis.
Dacht 3 maanden geleden wel te kunnen stoppen.
EEN GROTE HEL! Het leven hoefde voor mij echt niet meer.
Ik had express niet naar eventuele onthoudingsverschijnselen gekeken.

Ben een week geleden weer begonnen met 20mg/dag.
Zodra 't goed werkt ga ik NIET nog eens proberen te stoppen.

Voor eenieder die zonder kan: TOP!
Zo niet: dan maar elke dag een pilletje - hoezeer me dat ook tegenstaat.

Roos  33. Geplaatst op 25 juni 2007 om 16:19 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Ik slik nu ongeveer anderhalf jaar seroxat en heb al een aantal keren geprobeerd te stoppen. Maar iedere keer als ik de bijwerkingen voelde, zakte de moed weer in mijn schoenen, en begon ik weer. Maar nu na anderhalf jaar ben ik het echt zat. Het is echt gigantische t**ring zooi. Des tijds had ik het hard nodig, omdat ik mijn angsten niet meer in bedwang kon houden, maar nu heb ik het gevoel het weer onder controle te hebben, en wil daarom erg graag stoppen. Er zijn alleen een aantal dingen waar ik me druk over maak. Vooral hoelang het duurt voordat de ontwenningsverschijnselen weg zijn, voel me hierdoor behoorlijk klote.. Ben constant duizelig, moe, trillerig, schokken in mn hoofd enzo.. ik weet niet hoelang het bij jullie duurde? dat zal ook te maken hebben met de hoeveelheid die je slikt, denk ik. Ik slikte tot een week geleden 10 mg. Eerst 20, maar ben 3 maanden geleden gaan minderen. Dit ging erg goed, ik had alleen verwacht dat het van 10 mg, naar helemaal niets meer, iets makkelijker zou gaan, maar dat valt toch tegen. Ik ben erg benieuwd naar jullie ervaringen met stoppen, hoelang het duurde, en hoe je het hebt gedaan?
Op eigen houtje of onder begeleiding? Ik ben zelf echt helemaal klaar met psychiaters, therapeuten, etc.. ze hebben me echt helemaal nul komma nul geholpen, en ben er toch zeker een jaar om de 2 weken heen geweest. Vond het echt een hel..bah..maar dat zal niet voor iedereen gelden.
Ik ben in ieder geval aan het stoppen en hoop het vol te houden.

groetjes,

Roos

Ciske  34. Geplaatst op 28 juli 2007 om 09:19 uur   quotenieuw berichtemailedit 

ik ben seroxat gaan gebruiken voor 6 jaar terug na het verbreken van me relatie van 12 jaar...heb daarnaast in therpie gezeten.
ik ben ermee begonnen omdat ik helemaal stuk was...ademnood...druk op de borst..paniekaanvallen...duizelig...darmklachten...noem maar op..
na het langzaam opbouwen heb ik best baat gehad met seroxat...maar voor half jaar terug kreeg ik het gevoel teveel er van te krijgen qua dosering...kreeg weer gedachtes die raar waren...momenten dat ik dacht niet zelf in de situatie te zitten...hoofdpijn...jeuk aan voeten en armen en hoofd...ik had er de balen van en ben ineens gestopt...na 3 dagen brak de hel los..huilen..pijn aan me borst...buikpijn...misselijk..gevoel in me lichaam alsof ik dood ga..hoop ellende...dokter zegt weer opbouwen niet tot 20mg zoals ik daarvoor had maar tot 30mg...dat was dus helemaal ellende...ben toen gaan afbouwen weer tot 12mg..maar kreeg daardoor de paniekaanvallen weer terug en al de klachten....nu zit ik weer op 20mg en heb een afspraak bij een psychiator...das de juist weg hiervoor denk ik..die moet een oplossing weten...hoop ik...enigste voordeel van minder medicatie was het weer zalig kunnen klaarkomen..maar goed...dat was dan ook het enigste voordeel...wat kan een mens zich slecht voelen en beroerd en angstig...ik laat jullie weten of ik een ander medicijn krijg van de psychiator...ik leef met al jullie mee...gr ciske

Sylle  35. Geplaatst op 17 september 2007 om 13:28 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo,

Ik slik nu sinds 5 weken Seroxat. Ik heb al jaren -zonder het eigenlijk te beseffen - een depressie die zich eigenlijk alleen uitte door angst (rij-angst, angst om alleen te zijn, angst om bv. onder de zonndebank te gaan liggen,...). Enfin die angsten generaliseerden zich meer en meer terwijl ik in mijn hoofd steeds meer last kreeg van zgn."kortsluitingen" en irritatie en vanalles nog wat. Omdat ik er niet meer mee om kon ben ik bij de dokter geweest. Die heeft me een dagelijkse 20mg dosis Seroxat voorgeschreven. In het begin had ik wel last van bijverschijnselen. Maar die beperkten zich tot een droge mond en moeheid. Na ongeveer 2 weken voelde ik me eindelijk terug rustig in mijn hoofd. Nu na 5 weken, merk ik dat ik 4 kilo ben afgevallen, ik eigenlijk wel veel zweet 's nachts en enorm veel moet plassen (vooral 's nachts). Dat had ik vroeger niet. Ik kan me ook iets moeilijker concentreren op het werk. Ik vind het raar dat ik afval terwijl op de meeste fora te lezen valt dat je van Seroxat serieus kan aankomen... Ondertussen zijn m'n eetgewoonten echt niet veranderd... Ik heb ook de indruk dat het effect van Seroxat begint te verzwakken. De laatste week voel ik me niet zo lekker meer. Kan misschien ook te maken hebben met het feit dat ik mijn regels moet krijgen? Heeft iemand vergelijkbare ervaringen?

Groetjes,
Sylle.

Frits  36. Geplaatst op 19 september 2007 om 09:08 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo Allemaal,

Ook ik slik nu 2,5 week Paroxetine. 20 mg s'ochtends bij het ontbijt
Ik had angsten/paniekaanvallen en was overspannen (stress op werk).
Ik liep al bij een Psychiater voor de angsten maar had een duwtje in m'n rug nodig.
De 1e dag was een hel. Waanzinnige angsten, duizeligheid, geen eetlust.
De 1e week: nog steeds angsten, moe, slap, duizelig, geen eetlust en TRILLEN/beven.
De 2e week: veel zweten in bed, eetlust weer terug maar nog steeds trillen. Wazig zien alsof ik een bril nodig heb om te focussen. Moeilijke stoelgang.
De 3e week: veel eetlust, moeilijke stoelgang, veel zweten in bed, nog steeds trillingen in m'n lijf. M'n angsten lijken minder te zijn geworden.

Ik heb al een soort trilling over me. Als ik m'n handen voor me uit steek dan trillen ze al (ik heb ook het gevoel dat m'n hoofd/ogen trillen). Dit heb ik sinds kinds af aan zegt m'n moeder. Maar met Paroxetine is nu het wel erger geworden. Heel m'n lichaam trilt. Natuurlijk is het ook zo dat als je erop gaat letten dan is/wordt het ook erger...

Het klinkt natuurlijk allemaal negatief maar ik heb er hoop op dat het gaat werken. De ergste bijwerkingen zijn aan het afzwakken.

En, het is natuurlijk zo dat mensen die negatief zijn of bijwerkingen hebben daar graag over schrijven. Mensen die geen problemen hebben zullen niet snel dit soort fora bezoeken om er over te schrijven...

Wie heeft ook ervaring met het trillen ? Wie kan daar meer over vertellen ? Hoe lang duurt dat trillen nog ?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

groet,
Frits

EDIT:
Dit bericht is gewijzigd door: Frits op 19 september 2007 om 09:24:07

Ellen  37. Geplaatst op 21 september 2007 om 11:11 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Dag Jose,

begin er a.u.b. niet aan!!! Ik ben nu een jaar verder en sinds 2 weken gestopt. Je kunt er dus ook niet zomaar mee stoppen, afbouwen gaat moeilijk omdat je echte afkickverschijnselen krijgt, zoals; duizelingen, misselijkheid, angst aanvallen e.d. Daar buiten moet ik nu nog steeds alles verwerken omdat je al die tijd door seroxat in een bepaalde stemming bent, je verlegt het probleem. En dan niet te vergeten dat je behoorlijk gaat aankomen door die troep. Als het je lukt doe het zonder medicijnen om over je moeilijke periode heen te komen. Heb je nog vragen dan hoor ik het wel.

Groetjes Ellen.

Ellen  38. Geplaatst op 21 september 2007 om 11:17 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo allemaal,

ik lees veel verhalen over dat het niet lukt om te stoppen met seroxat. Het is ook moeilijk maar het kan wel, ik heb de vloeibare vorm genomen en dat elke maand met 1 a 2 ml afgebouwt. Ik moet zeggen dat ik nu na 2 weken stoppen alleen last heb van (te doen) een misselijk gevoel na het eten van iets. Dus hou moed en gewoon stoppen met die bende.

Groetjes Ellen.

Kim Huigen  39. Geplaatst op 12 oktober 2007 om 21:47 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hoi

Ik wil een bericht plaatsen over Anti depressiva Seroxat.
Het is voor mij een wondermiddel,ik slik het nu 1 1/2 jaar en voel mij steeds beter.
Ik neem weer initiatieven in het leven,begin aan nieuwe contacten,opleidingen en denk veel makkelijker over het leven.
Voorheen zag ik alles negatief en was ik super onzeker en had ik elke dag huilbuien bij elk tegenslagje.
Ik lees in de berichten dat men denkt dat het je gevoelens afzwakt.
Nou dat is helemaal niet zo hoor,ik kan nog steeds af en toe een vreselijke huilbui hebben en ook verschrikkelijk lachen om de stomste dingen.
Dus dat valt wel mee.
Voor wat betreft de bijwerkingen,ja die zijn er helaas wel.
kan ook niet met zon wondermiddel...
Ik ben 10 kilo aangekomen,(wat ik heel erg vind)
Nu moet ik van mijzelf 2 keer per week sporten haha.
Want ik kan er niet 123 weer mee stoppen met dit middel.
De huisarts zegt dat ik ben aangekomen doordat als je je beter voelt vanzelf meer gaat eten en ook snoepen.
Ik denk niet dat dit het alleen is,ik let nu namleijk nog meer op mijn voeding.
Ook moet ik zo vaak plassen,niet normaal gewoon,vooral snachts tot drie keer per nacht ook een bijwerking
En ik heb een aantal keer per dag flinke gaap buien,dus lekker slaperig.
Voor mij is het effect van de Seroxat belangrijker dan de bijwerkingen.
Ik zou graag van mensen willen horen die Seroxat 30 mg slikken ook last van bovenstaande bijwerkingen hebben en dan met name overgewicht....
Ik kan Seroxat wel aanraden als je in een diep dal zit want echt je ervaart het leven zo anders! en ik kan het weten.
Ik heb minder conflicten,minder waanideeen en zie alles zonniger in.
Wel ben ik bang voor als ik er ooit mee stop wat er dan gebeurt....

Graag een reactie als je dit herkent!
Lijkt mij leuk en leerzaam

Groet Kim

Hanneke  40. Geplaatst op 01 november 2007 om 18:46 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Ik heb zo\\\'n 5 maanden seroxat gebruikt, 20 mg per dag. Het was voor mij zeker zinvol vanwege angstaanvallen. Alleen al de rust dat ik daar niet meer bang voor hoefte te zijn. Verder wel gewoon emoties maar niet meer zo heftig. En ook het gapen had ik last van. Nu ben ik sinds 6 dagen min of meer per ongeluk van de ene op de andere dag gestopt. Was te laat met de herhaling en kon door omstandigheden pas 5 dagen later het recept ophalen. Toen heb ik besloten om maar meteen door te zetten. Wilde de dingen weer op eigen kracht doen en me gewoon echt wakker voelen. De 1e dagen ging dat goed maar nu sinds 2 dagen heb ik een heel raar gevoel in mijn hoofd. Combinatie van heel erg dizzy en nog iets wat ik moeilijk kan omschrijven. Als ik lees hoe lang dit nog kan duren dan zinkt de moed me in de schoenen. Had ik dat maar eerder geweten. Ik ga nu toch doorzetten want ik wil er gewoon vanaf maar ik vind dit wel heel vervelend moet ik zeggen. De combi met werk, kleine kinderen en veel auto moeten rijden is echt niet handig.

Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X