geestelijke-gezondheid

Nieuwe mensen leren kennen ? - Activiteiten, Blog & Chat voor 50-plussers. GRATIS lidmaatschap! Gewoonvriendschap.nl
Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Geestelijke gezondheid
Op zoek naar Geestelijke gezondheid? - Zoek Geestelijke gezondheid in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Geestelijke gezondheid, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Geestelijke-gezondheid > Forum > Algemeen > seroxat
  Paul  21. Geplaatst op 18 september 2005 om 21:01 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo,

ik ben paul ik slik 23 jaar seroxat. Ik mag van mijn psichyater afbauwen naar de helt omdat ik niet kan klaarkomen en 36 kiloo bijgekomen ben.
Zein er nog zo mensen?

Everydays-f..  22. Geplaatst op 09 december 2005 om 15:30 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Toen ik klein was (groep 6 ong.) had ik vaak last van veel nerveusiteit.
het was zo erg, dat ik op weg naar school nog steeds moest spugen, en waar ik nou eigenlijk zenuwachtig voor was? na een tijdje is het zo erg geworden dat ik het huis niet meer uitdurfe, niet meer naar school enz.
ik kan me nog herinneren dat een vriend van mijn vader, met zijn vrouw langs zou komen. en zenuwachtig dat ik was.
ik kreeg toen van de dokter oxasepan, als ik het goed schrijf.
achteraf blijkt het niet goed te zijn om zulke jonge kinderen al medicijnen te geven, maar goed, zover ik me kan herinneren heeft het wel geholpen. ik had toen geen last meer van overgeven, en de zenuwen waren ook minder. ik weet niet meer hoe oud ik was toen ik met het medicijn stopte, maar dat was ook nog op de basisschool. Altijd wel sneller nerveus voor dingen geweest dan andere kinderen. Een hele tijd ging het goed, af en toe wel een beetje last gehad, maar dat ging ook weer over.
En dan nu, is het fijn weer terug gekomen. Ik haal mezelf allerlei gekke dingen in me hoofd, bijv. als ik in een lokaal zit voel ik me opgesloten, ik heb het idee dat ik niet zomaar wegkan. Door die gedachten wordt ik misselijk, en maak ik mezelf helemaal gek. Op die manier roep ik ook me paniekaanvallen op, waardoor ik adem te kort krijg, ik krijg het ontzettend warm, klamme handen, misselijkheid en soms ook duizelig. Het lievste wil ik dan gewoon me spullen pakken en weg gaan, maar dat gaat niet zo makkelijk. Een paar weken terug ben ik voor schooltijd ingestort, want het werd teveel. ik ben diezelfde middag met mijn moeder nog naar de dokter geweest, en die vond het beter om eens met iemand te gaan praten. Dus een paar weken terug ben ik met mijn ouders naar jeugdzorg geweest. Daar heb ik ong. 1,5 uur aan een mevrouw uitgelegd waar ik last van had. zij gaan nu uitzoeken welke hulp het beste voor mij is.

zijn er mensen die dit herkennen? en misschien iets weten waardoor het minder wordt, of andere tips? ik zou het graag willen horen!
mijn e-mail adres is: stoepkrijt_@hotmail.com

alvast heel erg bedankt

Bart2  23. Geplaatst op 17 december 2005 om 19:44 uur   quotenieuw berichtemailedit 

In reactie aan P :

Ik gebruik en half tabletje seroxat gedurende 8 jaar en kan alleen maar vertellen dat ik me 1000 % beter voel dan voordien. Ik heb 10 talle middelen gebruikt getest over lange tijd .. prozac etc ... , seroxat is het enige wat bij me werkt , weliswaar maar en half tabletje anders wordt ik hyper actief en voel ik me helemaal niet lekker , men sexueel leven is er helemaal niet op achteruit gegaan , alleen men gevoel in extreme situaties (zie bv en dode poes op de weg liggen 'vroeger kon ik dat beeld maar moeilijk wegzetten') nu heb ik daar geen of maar en klein beetje gevoel bij , en traantje laten is ook iets wat geblockeerd wordt.
Veel meer kan ik niet vertellen men ma neemt het ondertussen ook en ze heeft nu op latere leeftijd en zalig leven (zijn haar woorden)(wij hadden +- gelijke problemen angst , niet lekker in je vel , niet durven bepaalde dingen te doen ) ............. Jamaar gaan de meeste zeggen dat vraagd psy. hulp no way heb uren dagen jaren bij dergelijke mensen doorgebracht , toegeven veel van geleerd maar dat gevoel heel diep van binnen is er nooit met verdwenen (vermoed dat men lichaam in het onvermogen is bepaalde chem. levels niet in stand de houden (serrotine bv); vandaar denk ik de combinatie van de twee seroxat en en psy. : de ideaale oplossing, op die manier kan je je leven en nieuwe wending geven en terug mens onder de mensen zijn. Hoef je geen verstoppertje meer te spelen fun : geloof me : voeld lekker jezelf zijn

Mvg aan iedereen die er iets aan heefd

Emilie  24. Geplaatst op 08 juni 2006 om 01:15 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Ik gebruik de seroxat al 5 jaar en ben er helemaal niet mee gelukkig.Mijn bewustzijn gaat weg en weet niet meer wat ik doe. ik word er bang van.En in die tijd dat ik de medicijnen gebruik ben ik nog nooit klaar gekomen. Ik weet niet of het door de seroxat komt, maar ja. In ieder geval ik raad het je af. Gebruik wat anders. Of eigenlijk helemaal geen depressiva shits meer. Tenminste ik ga dat niet meer doen. Je denkt echt dat je dom bent man met seroxat. Je kijkt de wereld heel erg droog, dom, gek van alles. Dat is mijn ervaring. Ik ben er nu mee aan het stoppen met de medicijnen. Ik zeg NOOIT gebruik ik de SEROXAT meer ook al ga ik dood.
Jose heb jij dat ook dat je niks meer begrijpt als iemand je wat vraagt of je wat vertelt????

Groetjes,

John  25. Geplaatst op 11 juni 2006 om 13:03 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo Jose en alle anderen,

Ik ben 4 jaar terug seroxat gaan slikken ivm claustrofobie. Nu 4 jaar later en n goeie 15 kg zwaarder zou ik er best mee willen stoppen. Heb t gevoel dat ik het niet echt meer nodig heb. In het begin last gehad van sexuele stoornissen in de vorm van soms niet klaar kunnen komen, droge mond, dus veel dorst en spontaan transpireren. Moet zeggen dat dit later weer is overgegaan, pffff, gelukkig maar. Ik ben uiteraard nieuwsgierig of iemand hier al pogingen heeft ondernomen om te stoppen , en hoe de bevindingen zijn.

Groeten allen en sterkte.

John.

Tanja  26. Geplaatst op 24 oktober 2006 om 15:59 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo,

Ik heb zelf 2 jaar lang seroxat geslikt, 40 mg per dag. Het heeft mij niet geholpen, integendeel. En het is zeer verslavend. Als je ervan af wilt, moet je heel langzaam afbouwen. Ik ben niet afgebouwd maar gisteren zomaar gestopt. Tja, je hebt dan wel meer afkickverschijnselen, maar dat neem ik voor lief. Het stopppen met seroixat is zeer moeilijk, daarom raad ik het je aan om seroxat niet te lang gaan gebruiken. De bijwerkingen in het begin van het gebruik is duizelig, misselijk, je kunt zelfs flauwvallen en slaapproblemen. Daarna kun je juist depressiever worden van seroxat, automutialtie, zelfmoordgedachten en neigingen. Niet iets om vrolijk van te worden. Ik raad iedereen zowieso ten strengste af om seroxat te gaan gebruiken en als je het wel gebruikt, stop er dan mee en vraag om iets anders.
Groetjes Tanja

Patrick  27. Geplaatst op 22 maart 2007 om 14:25 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Het is toch best vreemd datr ze in Nederland van alles en nog wat aan de medicijnen krijgen begrijp niet waarom mensen niet bij zichzelf te raden gaan. Dan hebbenb ze het over drugsproblemen nou die antie depresiva's kun je er ook bij vermelden klink klare troep je stopt af je komt er nog slechter uit dan dat je er in ging. en wat de en GGZ betreft die nogal gauw naar die middeltjes grijpen moeten wat minder BLA BLA BLA doen maar wat meer daden ga lekker met zijn allen sporten of iets dan gaat het gauw heel wat beter.

Daphne  28. Geplaatst op 15 april 2007 om 16:14 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Patrick,

Spreek lekker voor jezelf! Alof een beetje sporten je depressie weghaalt!!!

Ilse  29. Geplaatst op 18 mei 2007 om 20:51 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Na de geboorte van mijn tweede kind kreeg ik te maken met een angststoornis, voor mij een afschuwelijk nieuw fenomeen.
M\\\\\\\'n psycholoog gaf mij het advies tijdelijk antidepressiva te slikken, dit heb ik vervolgens drie maanden gedaan en inderdaad, al snel verdween m\\\\\\\'n angststoornis. Maar het middel Paratoxine werd voor mij al snel erger dan de kwaal, m\\\\\\\'n emoties werden totaal afgevlakt en ik kreeg een enorm gevoel van vervreemding met de mensen die mij lief zijn. Nu na 8 maanden gestopt te zijn heb ik dit gevoel nog steeds, weliswaar iets minder maar toch. Kan iemand mij vertellen hoe lang het duurt na gebruik van deze afschuwelijke troep (dat is hoe ik het beleef) voordat je weer de oude bent?

Groet,
Ilse

Els  30. Geplaatst op 27 mei 2007 om 23:12 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Ik slik nu een aantal maanden seroxat i.v.m angstoornissen en depressie. Ik kan alleen maar zeggen dat het mijn leven veranderd heeft in positieve zin. Ik was altijd een overmatig bezorgd iemand, kon uren piekeren en malen over allerlei zaken. Ik was snel geirriteerd, had regelmatig woedeaanvallen en raakte ook sociaal geisoleerd doordat ik met steeds meer ging terugtrekken. Dit alles beinvloedde met name mijn gezinsleven en de mensen om mij heen. Na diverse huilbuien en dagenlang 'smorgens al doodmoe wakker worden en denken: hoe kom ik deze dag weer door was het met name mijn partner die aangaf: zo kan het niet langer.
Huilend ben ik met hem naar de huisarts gegaan. Ik heb aangegeven dat ik niet wist wat ik mankeerde, maar dat ik wel wist dat het niet goed zat en dat ik er alles aan had geprobeerd om het te veranderen maar dat het me niet lukte. De huisarts stelde seroxat voor en ik ben hem er nog dankbaar voor. Ik heb nauwelijks bijwerkingen gehad. allleen in de eerste twee weken wat misselijkheid en zweten, maar daarna ging het alleen maar beter. Ik voelde direkt rust in mijn hoofd. Ik kan zaken weer relativeren. Ik kan mijn aandacht weer heel gericht bij één ding houden zonder te denken wat ik allemaal nog meer moet. Ook merk ik dat ik de buitenwereld weer wat opener tegemoet kan treden. Ik raak weer geinteresseerd in anderen zonder steeds alleen maar met mezelf bezig te zijn. En bovenal: Ik kan de dag weer beginnen met een lach. Ik realiseer me nu pas hoe erg ik eraan toe was en hoe naar dit geweest moet zijn voor mijn omgeving.

Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X