geestelijke-gezondheid

Nieuwe mensen leren kennen ? - Activiteiten, Blog & Chat voor 50-plussers. GRATIS lidmaatschap! Gewoonvriendschap.nl
Zoeken.nl - Zoek in alle zoekmachines
Cabla - Maak zelf ook een kabel over Geestelijke gezondheid
Op zoek naar Geestelijke gezondheid? - Zoek Geestelijke gezondheid in alle zoekmachines
Start een campagne - jouw website over Geestelijke gezondheid, direct in beeld

Home

Nieuw bericht

Forum info

Zoeken

Onderwerp
toevoegen aan favorieten lijst Geestelijke-gezondheid > Forum > Algemeen > seroxat
  Jose  1. Geplaatst op 04 juni 2003 om 11:23 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo,

Is er misschien iemand die ervaring heeft met het medicijn seroxat? Het is een anti-depressiva, ik heb het voorgeschreven gekregen maar wil graag meer weten over bijwerkingen enzo van mensen die het ook slikken of geslikt hebben.

groet Jose

Ben  2. Geplaatst op 05 juni 2003 om 11:44 uur   quotenieuw berichtemailedit 

hoi Jose, ik heb een maand of 2 seroxat geslikt en voor mij was het helemaal niets, naast de standaard bijwerkingen die in de bijsluiter staan vond ik het erg vervelend dat het contact met de directe wereld om me heen naar een afgestomd niveau zakte, ik voelde me meestal iets minder depressief maar voelde minder uberhoubt. voor mij persoonlijk was dit nog vervelender als depressie. nun een jaar later heb ik geen last meer van depressie, voor mij was het veel beter om met een meskundig adviseur te gaan praten (dit is geen psycholoog of psychiater). er wordt dan gekeken naar wie je bent als persoon en waar jij je prettig bij kan voelen, niet hoe je het snelste weer maatschappelijk in de pas kan lopen.

dit is niet echt de informatie waar je om vroeg, ik kon het echter toch niet laten je deze levensveranderende ervaring mee te delen. veel succes. Groet Ben

Jose  3. Geplaatst op 05 juni 2003 om 11:59 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hallo Ben,

Je beschrijft nu net waar ik heel erg bang voor ben, dat ik dus afgestompt raak..Ik wil de wereld om me heen blijven voelen, mijn depressie wordt al iets beter, alleen zijn de paniekaanvallen er nog steeds( in mindere mate weliswaar).

Dus ik ben wel blij met je reactie. Groeten Jose.

Barrie  4. Geplaatst op 05 juli 2003 om 22:23 uur   quotenieuw berichtemailedit 

N.a.v. een zeer zware depressie ben ik, na diverse andere anti-depressiva geslikt te hebben, uiteindelijk uitgekomen bij seroxat: het enige middel dat voor mij werkte. Nu heb ik geen last meer van mijn depressie maar blijf ik het middel als onderhoudsdosering slikken.

De enige bijwerking waar ik last van had was een wat drogere mond, maar dat is met voldoende drinken zo opgelost. Van afvlakking van emoties heb ik helemaal geen last gehad.

Wel weet ik dat sommige mensen last van impotentie krijgen door dit middel. Ook hier heb ik gelukkig geen last van.

Voor mij is het een fantastisch middel.

Vergeet niet dat je pas na een week of 6 resultaat kan verwachten bij het slikken van anti-depressiva. En alleen pillen slikken is symptoombestrijding. Mijn advies: combineer medicatie met psychotherapie zodat je niet alleen de symptomen bestrijdt maar ook daadwerkelijk wat aan de oorzaak van je depressie doet.

Suc6

Jose  5. Geplaatst op 09 juli 2003 om 01:08 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hoi hoi Barrie,

Je hebt helemaal gelijk, ik slik het nu al een ruime 4 weken en merk nu pas verbetering. Het bevalt me goed. De sufheid van eerst is weg en ik heb ook niet meer het gevoel dat ik afgestompt ben. En natuurlijk ben ik in therapie, dat gaat toch altijd samen?
Bedankt voor je reactie.
groetjes, Josť

P  6. Geplaatst op 11 augustus 2003 om 23:56 uur   quotenieuw berichtemailedit 

hoi iedereen, ik gebruik seroxat nu bijna 2 jaar, heb daardoor veel veranderingen ondergaan, allemaal positief.
de droge mond heb ik ook geregeld, dat is goed op te lossen, maar het enige echte nadeel bij mij is, dat ik nauwelijks meer kan klaarkomen, en dit begint nu toch wel wat ondraaglijk te worden, mijn arts is van mening dat ik toch nog minimaal drie jaar doorga met seroxat.
heeft er iemand een oplossing of is er iemand die daar met mij over kan babbelen.
ik wil graag weten of er meer vrouwen met dit probleem rondlopen.
groetjes p

R  7. Geplaatst op 13 augustus 2003 om 15:33 uur   quotenieuw berichtemailedit 

hoi hoi

Graag wil ik verder met je babbelen hierover want ik heb hetzelfde. Ik hoor ook verhalen van vrouwen die juist het tegenovergestelde hebben...helaas behoor ik niet tot die groep ( )
Ik vind het vreemd dat je psychiater het heeft over 3 jaar. Die van mij zei sowieso een half jaar blijven slikken na duidelijk herstel. Das heel wat anders dan 3 jaar he.

Je mag me persoonlijk mailen hoor als je er verder over door wilt praten.

groetjes R

Eric  8. Geplaatst op 13 augustus 2003 om 16:06 uur   quotenieuw berichtemailedit 

QUOTE:

Op 4-6-2003 om 11:23:07 schreef Jose het volgende:

Hallo,

Is er misschien iemand die ervaring heeft met het medicijn seroxat? Het is een anti-depressiva, ik heb het voorgeschreven gekregen maar wil graag meer weten over bijwerkingen enzo van mensen die het ook slikken of geslikt hebben.

groet Jose

Ik slik het nu ongeveer twee weken, en ik merk alleen nog maar iets van de bijverschijnselen. Het wordt nu wat minder, maar ik ben nog steeds moe na het slikken - misschien ook door mijn depressie, dat weet ik niet...

In het begin had ik een gevoel van lichte beneveling, maar dat is nu dus minder. De misselijkheid, die beschreven wordt is me meegevallen.

Groeten,

Eric

Lilo  9. Geplaatst op 17 augustus 2003 om 22:03 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hai.
Ik gebruik seroxat nu inmiddels drie jaar denk ik, ik heb in het begin idd last gehad van misselijkheid, maar verder heb ik baat bij het middel, helaas is mijn deskundige hulp op een lager pitje beland door omstandigheden, en tja, dat doet het herstel proces niet veel goed natuurlijk. Het enige nadeel dat ik heb ondervonden van dit middel is dat ik in zeer korte tijd 25 kilo zwaarder ben geworden toen ik begon met deze medicijn. Tja, probleempje erbij gekregen dus, schiet niet echt op zo.
Groetjes Lilo

Jose  10. Geplaatst op 22 augustus 2003 om 08:59 uur   quotenieuw berichtemailedit 

Hoi,

We zijn nu 2 maanden verder en ik moet zeggen dat de seroxat me goed bevalt alleen volgens mij krijg ik teveel want ik ben zo vreselijk moe, dus ik mag de dosering halveren. Misselijkheid was bij mij snel over en ja Lilo ik ben inmiddels ook 10 kg gegroeid ( baal baal). Vind ik toch wel een heel groot nadeel hoor! Maar het middel helpt me zeer goed tegen de depressie en de paniek..dus dat is weer een voordeel.

groetjes Jose

Ga naar pagina: 1, 2, 3, 4, 5, 6

Ga naar:
Om Startkabel.nl goed te laten functioneren maken we gebruik van cookies:Prima, deze melding niet meer weergeven
X